Որոնում/search

2.2.15

Գոյամարտ / Kampen for overlevelse

Գոյամարտ /Krigen i mit hjemland.. Armenien 
ordet «Գոյամարտ» [Goyamart] kan ikke oversættes direkte .. 
Det er viljen, troen & kampen for overlevelse / struggle for survival 
min generation, min fars generation, min bedstefars generation & min oldefars generation måtte igennem den kamp..& det kommer mine børn også..
Grunden er simpelt.. vi vil gerne opbevarer vores  armensk identitet & kristne tro 
hvilket er ikke nemt, når du er omringet af 2 tyrkiske stater - aserbajdsjan & nuværende tyrkiet
ja, kampen er ikke nemt, men den er muligt, hvert eneste armener er levende bevis på det
jeg er optimist, men jeg er også realist..  jeg er godt klar over at kampen om overlevelse er endeløse.. 
den har eksisteret i mere end 100 år .. 
i år mindes vi armener 100 års datoen på den Armensk Massakre.. Armenian Genocide 
Mindedagen den 24 april er en sort dag i vores kalender..
mens i nuværende tyrkiet fejres 24 april ..
Գորիսի շրջան / Goris region
Գյուղ․ Շուռնուխ / landsby - Shurnukh
ՄԵՐԳԵԼՅԱՆ ջոկատ/ Mergelyan legion
Ճանաչենք մեր հերոսներին/ Vores helte
1989 - 1992

No comments:

Post a Comment